Dag 7: Van New York naar Philadelphia

9 augustus 2017 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Rond 8:00 opgestaan zodat we redelijk vroeg naar Philadelphia konden vertrekken.
Na het ontbijt moesten we toch echt NYC achter ons laten. Na 2 uur in de auto te hebben gezeten kwamen we aan in Philadelphia. Een hele mooie, rustige en historische stad..
We konden nog niet inchecken dus zijn we het centrum in gaan lopen.

We namen een weg langs verschillende monumenten. Zoals de Museum of American Revelution, Carpenters Hall, The Second Bank of the US. Daarna kwamen we aan bij de Independence Hall. Het gebouw waar de Onafhankelijkheidsverklaring is getekend...
Daarna doorgelopen naar de Liberty Bell. Waar sommige zelfs dachten dat het 30 bij 40 meter was bleek de bel (bijna) niet groter dan 30 bij 40 cm.

Rond 4 uur zijn we ingecheckt en hebben we rustig gezwommen op een dakterras tussen veel grote gebouwen. Ook lekker om een keer even rustig aan te doen. We zijn daarna weer gaan lopen, in de hoop een lekker eettentje te vinden. Het werd het Hardrock-Café. We hebben heerlijk gegeten. De hamburgers waren heel groot, maar dat vond niemand erg.
Esther nam de cheesesteak: een plaatselijke specialiteit.

Daarna doorgelopen naar het stadhuis met daarbovenop een standbeeld van Benjamin Franklin. Zeer indrukwekkend.
Nog een ijsje gegeten en zo gaan slapen. Morgen weer een dag in Philadelphia. Een stad die ons zeer verraste met haar schoonheid.

Daan

1. Yvonne:
    10 augustus 2017
    Dat zal zeker rustig zijn vergeleken met NY
    Ook wel lekker lijkt mij
    Leuk om de belevenissen mee te lezen
    Kijk al uit naar de volgende