Dag 6 De laatste dag in New York

8 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag was de laatste gehele dag die we in New York konden doorbrengen. Na rustig te hebben ontbeten, gingen we met de Shuttelbus richting het centrum. Daar zijn we naar het 259 meter hoge gebouw the Top of the Rock gelopen, waar we kaartjes hebben gereserveerd voor die avond. Volgens tips van meerdere mensen zou dat het mooiste uitzicht van New York moeten zijn.

Vervolgens de metro gepakt naar het zuiden van Manhattan om daar de Staten Island Ferry op te gaan. Na een fantastische sprint van Stan en Daan, hadden we de mooiste plekjes van de boot te pakken. Vanaf deze plekken konden we het Vrijheidsbeeld en de skyline van NYC fantastisch zien. Aan de overkant een broodje gegeten en vervolgens weer terug richting Manhattan. Daar stond om 16:00 een fietstour over de Brooklyn Bridge gepland. Omdat we nog ongeveer anderhalf uur over hadden, besloten we een beetje naar kleding te kijken en uiteindelijk te kopen. Om 16:00 stonden we met fiets en al bij de fietsverhuurder. Daar stond onze donkere (en wij denken homo) gids Wallice al op ons te wachten. Bijzonder aardige man die ons veel kon vertellen over de stad. Twee uur rond gefietst over de Manhattan en de Brooklyn Bridge. Tussendoor nog vele foto's genomen van het schitterende uitzicht. Bovenop de Brooklyn Bridge bleek dat we een beetje krap zaten qua tijd aangezien we om 7:40 P.M. bij de Top of the Rock moesten zijn. Hierdoor zijn we direct terug gefietst naar de fietsverhuurder. Vervolgens naar de metro gelopen waar Edwin er achter kwam dat zijn telefoon nog in zijn fietstasje zat. De tweede sprint van de dag was een feit en gelukkig zat zijn telefoon er nog in.

Nadat we de metro richting het Rockenfeller Centre namen, hebben we op Times Square bij de Mc Donalds gegeten. Daarna naar de Top of the Rock gelopen. Met de mooie lift naar boven om vervolgens een geweldig uitzicht tegemoet te treden. We hadden die tijd bewust uitgekozen, omdat je dan foto's kon maken van de schemering en het donker. Alle tips en mensen die zeiden dat het uitzicht geweldig was, er was geen woord aan gelogen. Dit is letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt tot nu toe. Na ongeveer 10.000 foto's te hebben genomen, hadden we er wel genoeg van. Toen zijn we weer met de busjes richting het hotel gegaan.

Om de drie dagen samen te vatten zijn we het er alle vijf over eens dat New York een fantastische stad is. Jammer genoeg zijn er nog zoveel andere dingen om te zien en moeten we the Big Apple achter ons laten. Op naar de hoofdstad van Pennsylvania: Philadelphia.

1. Dennis:
    9 augustus 2017
    Ja Big Apple is wel een dingetje. Mooi hor!
  2. Marielle:
    10 augustus 2017
    Mooie stad hoor New York. Inderdaad een schitterend uitzicht! Gelukkig kwam Edwin er wel op tijd achter dat hij zijn telefoon had laten liggen :-)!
    Veel plezier in Philadelphia.