Dag 21 Niets moet alles mag dag

24 augustus 2017 - Haines City, Florida, Verenigde Staten

Voor vandaag stond er niets op het programma en dat was heerlijk na de afgelopen weken die wel "vol" waren

Daan bracht vele uren door in het zwembad en daagt steeds iedereen uit om tegen hem te volleyballen. En eerlijk is eerlijk, hij is een geduchte tegenstander voor iedereen, zelfs als die samen spelen. Daarnaast onderhoud Daan natuurlijk via de mobiel (net als de anderen) regelmatig de sociale contacten en heeft hij (met hulp van Stan) een heerlijke Smoothie gemaakt.

Esther heeft het aangename met het nuttige gecombineerd, ze heeft gezwommen, geluierd, veel gelezen maar toch ook gewassen en gestreken, zodat de meeste was als we thuis komen zo de kast in kan. Daarnaast heeft ze, zelfs zonder de bekende ingrediënten uit Nederland, een heerlijke pastamaaltijd gemaakt.

Stan was zoals gewoonlijk weer de hele dag in de weer: zwemmen, op de mobiel, fitnessen, dvd-tje kijken, fietsen, zwemmen, tafelvoetbal, helpen met Smoothie, etc. De drie fietsen die ons ter beschikking staan heeft hij allemaal uitgeprobeerd, niet uit vrije wil, maar omdat ze allemaal een flink mankement hadden.

Edwin en Thomas hebben natuurlijk ook gezwommen en tv gekeken (Champions League!) maar zijn 's morgens eerst gaan golfen. Waar Thomas in Nederland niet op de baan mag en de greenfee voor 18 holes minimaal 50 euro is, wordt hier nergens naar gevraagd en bedraagt de greenfee18 dollar! Het leukste daarvan? Inclusief electrische golfkar!! Wat hebben ze een lol gehad aan het golfen, Thomas deed het goed voor de eerste keer en Edwin haalde 4 maal een "par", op een nagenoeg lege mooie baan met veel fantastische vogels. Maar toch ook vooral het crossen in het karretje was leuk! Thomas heeft vakkundig gestuurd en is klaar voor zijn rij-examen in oktober.

Onze tweedaagse naar Miami die gepland stond hebben we geschrapt, het heen-en-weer reizen kost ca.10 uur en daar hadden we geen zin in, temeer daar er dichter in de buurt ook voldoende te doen is. Donderdag gaan we eerst (vooral op veelvuldig verzoek van Stan) naar de Outlet-mall en aansluitend naar Disney Springs, beiden in Orlando