Dag 8 Lovely Philly!

10 augustus 2017 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag eerst gehiked naar Reading Terminal Market, de overdekte markthal met meer dan 100 kramen die groente, vleeswaren, kaas, bloemen en specialiteiten verkopen zoals de Pennsylvania Dutch.

Vervolgens met de bus naar de Eastern State Penitentiary, de eerste moderne gevangenis van Amerika die model stond voor vele gevangenissen wereldwijd. Het bouwwerk was van 1829 tot 1971 in gebruik als gevangenis en onder andere maffiabaas Al Capone moest er zijn straf uitzitten. Zo bleek uit de audiotour. Zeer onderhoudend!

Toen met de bus naar het Philadelphia Museum of Art, niet voor de kunst die er ongetwijfeld hangt, maar we kwamen waar iedereen voor komt: de 72 traptreden waar Rocky Balboa iets meer dan 10 seconden voor nodig had om ze op te rennen. Wij hadden er iets langer voor nodig hadden, maar de juichende poses waren er niet minder om!

Tijdens de bustocht naar de volgende stop alvast de eerste tussenbalans opgemaakt: we zijn verliefd geworden op Philadelphia!! Niet zo bekend als NYC of Washington maar qua historische bezienswaardigheden, gebouwen, de relaxte sfeer en de behapbare afstanden een must. New York was overweldigend, Philadelphia leuker!

Na een kleine rondwandeling langs het Betsy Ross House (daar is de Amerikaanse vlag  "geboren", Betsy blijkt overigens geen familie te zijn van onze favoriete schilder Bob) naar het hotel gewandeld voor een duik in het zwembad. Lekker zo'n hotel midden in de stad als het rond de 30 graden is.

Voor het eten nog naar Philadelphia’s Magic Gardens, een kunstproject dat volledig bestaat uit mozaïek. De materialen zoals glazen, flessen, fietswielen en gevonden voorwerpen worden aangeleverd door buurtbewoners! Leuk om te zien, maar niet al te lang.

Na de avondhap de dag afgesloten bovenop het One Liberty Observation Deck. Op 288 meter hoogte heb je hier een 360 graden uitzicht op de stad met o.a. het enorme standbeeld van Benjamin Franklin die bovenop de stadhuistoren staat. Ook via interactieve touchscreens kun je de hele stad bekijken, in- en uitzoomen en zijn we ook nog interessante dingen te weten gekomen over de Amerikaanse geschiedenis. In zoverre we dat nog niet wisten...

Wat een fantastische stad!!!

Morgen op naar Washington, ook niet verkeerd. Met tussendoor even erg back to basic: een bezoek aan de Pennsylvania Dutch Country, bekend om hun akkers, landbouw maar vooral vanwege de Amish. De baarden hebben we alvast laten staan.

1. Dennis:
    11 augustus 2017
    Leuk om te lezen en jullie zo te volgen.