Dag 5 Nat en indrukwekkend

7 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Afgelopen nacht allemaal lekker geslapen en rustig opgestart. De weersvoorspellingen beloven weinig goeds en helaas de voorspellingen komen uit: het regent de hele dag Cats en Dogs. Onze oorspronkelijke planning voor de Staten Ferry, fietstour over de Brooklyn Bridge en uitkijk via World Trade Center of Top of the rock hadden we gisteren al een dag verschoven.

Vandaag eerst naar de 9/11 Memorial en het 9/11 Museum, direct naast het One World Trade Center. Wat een indrukwekkende, bij tijd en wijle ontroerende ervaring. Vooral de radio opnames van overledenen en overlevenden gaan door merg en been. Verschrikkelijk wat deze mensen moeten hebben doorgemaakt en wellicht nog doormaken.... We hebben er een paar uur rondgelopen en dat was het zeker waard!

In de World Trade Center Transportation Hub heeft Esther zichzelf opgevrolijkt met een nieuwe IPhone 7, die op dit moment overigens nog niet helemaal optimaal werkt.

Het was inmiddels al half drie en na een verlate, heerlijke lunch bij Shake Shack met de metro naar het mega American Museum of Natural History gegaan. Leuk vertier op zo'n natte dag.

Omdat de beentjes al weer flink vermoeid waren, met de shuttle terug naar het hotel en daar genoten van de pizza uit de doggybag van gisteren, aangevuld met een kip-mango-aardbeien salade van Wendy's en als toetje Griekse Yogurt van de Aldi, die beiden in de buurt van het hotel zijn.

We zijn nog maar 5 dagen onderweg, maar hebben al voor 5 weken aan verhalen en indrukken. Morgen gaan we er weer voor!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liesbeth:
    8 augustus 2017
    Een geweldige stad is NY, je komt nog tijd tekort om alles te kunnen zien. Jammer dat het weer niet mee zit. Veel plezier nog! X
  2. Lilian:
    Leuk dit regencapes!!
    Jammer van het weer, maar gewoon er door heen.
  3. Yvonne:
    8 augustus 2017
    Wat een prachtige verhalen!!
    Leuk om te lezen
    En nu heel herkenbaar
    Die capes ja
    Heb ik ook een foto van in de hiphop bus
    Regen of zon..... blijft mooi