Dag 4 The Big Apple

6 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen, na het ontbijt, 200 meter verderop voor 3 dollar per persoon de shuttlebus gepakt naar Downtown New York. Een kwartier later staan we al op Times Square.

WOW, overweldigende 1e indruk!

De beste mogelijkheid om de stad op deze mooie zomerdag te leren kennen leek ons de hop-on-hop-off bus, dus eerst 's morgens Downtown en na de lunch Uptown rondom Central Park. Alle hoogtepunten van veraf en dichtbij gezien, wat gigantisch afwisselend en indrukwekkend allemaal. Een gedeelte door Central Park gelopen en ons vervolgens ondergedompeld in de drukte van o.a. Broadway en Times Square.

Op de terugweg de meningen besproken en vergelijkingen gemaakt tussen New York en steden als Berlijn, Parijs en Rome. Lastig vergelijken en genoeg voer voor discussie. Bij de Pizzahut weer geconcludeerd dat de porties (te) gigantisch zijn, gelukkig biedt een uiteindelijk zeer goed gevulde doggybag prima uitkomst.

Morgen zijn de weersvoorspellingen niet erg goed, maar met de stiekem meegenomen  regenponcho's uit de bus zullen we er morgen zeker weer in slagen om het maximale eruit te halen. We hebben er nu al weer zin in en kunnen het nauwelijks afwachten.

1. Oma en Opa:
    7 augustus 2017
    Fijn te horen dat jullie NY zo machtig vinden. Oppassen met portie's eten die je besteld want het moet weer afgetraind worden.Hoe zat dat nu precies met die regen pocho's..?
  2. Dennis:
    7 augustus 2017
    Niet in 1 van de wolkenkrabbers binnen geweest, advies WTC. Dat is zo gaaf. Alternatieven zijn ESB en Rockefeller . Succes , zo mooi
  3. Esther:
    7 augustus 2017
    He! Super leuk om allemaal te lezen zeg! En wat gaaf die walvis!!! Heel veel plezier nog in new york! Lekker genieten met elkaar en super gave 'lief-dagboek-momenten' maken.