Dag 15 Een sportieve dag

17 augustus 2017 - Great Smoky Mountains, Verenigde Staten

De dag begon vandaag met de verrassende mededeling waar Daan al 2 weken om vroeg: we gaan raften. Na een wat minder ontbijt dan voorgaande dagen stapten we de auto in om eerst naar Grandfather Mountain te gaan. Daar konden we over de One Mile Swing Bridge lopen. Dit wordt volgens een aantal sites gezien als een van de engste bruggen van de USA. In werkelijkheid viel het wel mee. Aan de andere kant van de brug was er een geweldig uitzicht, een geweldige gelegenheid om foto's te nemen. Hier werd uitgebreid gebruik van gemaakt. Na een hele fotosessie besloten we nog even dieren te gaan bekijken, halverwege de berg. Hier hebben we onze geliefde zwarte beer, een zeearend en otters gezien.

Tegen half 12 stapten we de auto weer in, zodat we na 3 uur rijden op tijd bij de rafting konden zijn. Ondanks de file en de vele telefoontjes die Edwin moest plegen om een nieuwe overnachting te regelen voor een geannuleerd hotel, waren we ruim op tijd bij de rafting. Om half 4 stapten we de boot in om hopelijk een mooie tocht te maken.

Gelukkig was dit het geval. Edwin en Stan hadden de VIP-plaatsen voor in de boot. Dit was ook meteen de natste plek. Zo werd Edwin bij de eerste de beste golf al kletsnat. Echter waren wij dit alle 5 al vanwege de hevige maar korte regenbui die ook nog eens lekker was bij het warme weer. De bui was snel afgelopen en al snel kwam de brandende zon tevoorschijn. De combinatie met het koude water dat langs onze onderbroeken naar beneden liep, was heerlijk. Na ongeveer 2.5 mijl was de super leuke en sportieve tocht voorbij.

Daarna nog een anderhalf uur naar het hotel rijden, waar Edwin nog een uur aan de telefoon heeft gehangen. Zonder succes genoten we toch van het broodje van de Subway. Thomas, Stan en Daan hebben nog even gezwommen en Stan en Daan nog gerodeld op de zomerrodelbaan tegenover het fantastisch gelegen hotel.

Morgen gaan we de Great Smokey Mountains verder verkennen.

1. Yvonne:
    18 augustus 2017
    Hopenlijk lukt het morgen om vervangende slaapplekken te vinden!!!
    Met z'n vijven in de auto is ook al zoiets.

Wat heerlijk he zo'n prachtig rafting tocht(je) maken.
    TOP vakantie vlgs. mij.
  2. Oma en Opa:
    18 augustus 2017
    Volgen elke dag jullie belevenissen.Heel fijn om dit zo mee te kunnen beleven.Teen van Stan ok? Geniet nog samen en lieve groetjes van ons.