Dag 14 Blue Ridge Mountains Deel II

16 augustus 2017 - Great Smoky Mountains, Verenigde Staten

Vandaag stond het tweede deel van de Blue Ridge Parkway op het programma. Na een heerlijk ontbijtje reden we bij de plaats Roanoke de Parkway op. Tijdens het ontbijt  zag het weer er niet zo goed uit, dus we hoopten dat het in de loop van de dag zou opklaren. Gelukkig gebeurde dat. 's Ochtends was het heerlijk weer en het uitzicht was vele malen beter dan gisteren. Na een korte hike en wat uitzichtspunten, besloten we ergens wat te gaan drinken aan een picknicktafel. Op de weg ernaar toe moest Edwin hard remmen voor drie herten die nog geen twee meter van de auto stonden. Na het drinken en de gestolen toetjes van het ontbijt reden we verder naar de volgende stop. Ook hier hebben we even gehiked. Tegen 1 uur begonnen we toch een beetje trek te krijgen. Daarom zijn we naar een aan de weg gelegen restaurant gereden. Hier hebben we vier heerlijke salades en een heel erg klein bakje fruit gegeten.

De rest van de dag hebben we nog een wandeling gemaakt, op zoek naar zwarte beren, wasberen en stinkdieren. Helaas bleef het bij een paar vliegen en vlinders. Na nog een paar fantastische uitzichtspunten besloten we om terug te gaan naar het hotel. Gelukkig voor ons brak op dat moment de hemel open en kregen we te maken met oer-Hollandse plensbuien. Deze waren van korte duur en hierdoor konden we nog meer mooie foto's van de bergen maken.

Na ongeveer 2 uur rijden, hebben we ingecheckt en de spullen maar de kamer gebracht. Daar besloten we om wat te gaan eten bij een aanzienlijk druk restaurant dat we onderweg naar het hotel waren tegengekomen. We waren eigenlijk op zoek naar fastfood maar deze optie leek ons ook wel wat. Na alle vijf spare-ribs te hebben besteld, kregen we deze al na 5 (!) minuten. Hierdoor nog een beetje fast en lekker ook nog. Binnen een half uur stonden we weer buiten. Gauw nog een ijsje gehaald en daarna richting het hotel. We wilden eigenlijk nog zwemmen in het buitenzwembad maar we wisten niet of het nog wel warm genoeg was. Gelukkig voor ons was het zwembad niet koud. Sterker nog, het was heel warm.

Een rustig dagje dus, zonder echt heel veel gedaan te hebben. Morgen gaan we verder in de Great Smokey Mountains. Hopen dat het weer dan net zo is als vandaag.