Dag 16 Een ontspannend dagje in Gatlinburg

18 augustus 2017 - Clemson, Verenigde Staten

Na een prima ontbijtje kwam Edwin met de verrassende mededeling dat hij een Ripley's dagkaart had besteld, waarmee we twee dingen van Ripley's konden doen. Ripley's is vooral bekend van Ripley's Believe it Or not, maar die zat niet bij ons buurt dus daar konden we ook niet naartoe. In plaats daarvan zijn we als eerste naar Ripley's aquarium geweest. Hier hebben we ons erg vermaakt met z'n vijven. Dit kwam onder andere door de vele vis-, haai-, rog-, en koraalsoorten (meer dan 10.000 verschillende creaties!). Wij waren met z'n vijfen het meest onder de indruk van de zwaardvis en van de reuzeschilpad. Wat gaaf!

Ons tweede Ripley uitje was de midgetgolfbaan. Op de weg er naar toe werd al druk ingezet op de winnaar, de favoriet was duidelijk Edwin (omdat hij natuurlijk al ervaring met het echte golfwerk heeft). Onze eerste indruk was top, het zag er mooi en goed verzorgd uit. Hierdoor waren we enigszins afgeleid en zijn we vergeten om foto's te maken. Gelijk vanaf het begin zat de strijd er al goed in, maar bij onze familie is dat altijd wel zo. De eerste holes waren nog wel makkelijk, dus daar gingen we zonder problemen doorheen. Maar naar ongeveer 9 holes begon het echt moeilijker te worden, en op zulke momenten kun je zien dat het wel handig is als je golfervaring hebt. Na de eerste 18 holes werd de eerste tussenstand bekend, waar zoals voorspeld, Edwin bovenaan stond.

Maar Edwin had zeker nog niet gewonnen, want we moesten nog 18 holes. De tweede 18 holes gingen bij iedereen beter dan de eerste, behalve bij, de nummer 2 van de eerste ronde, Stan. Daardoor werd het nog minder spannend wie de nummer 1 zou worden. Na de laatste, en tevens makkelijkste hole, stond Edwin nog steeds bovenaan  met de rest ver achter zich gelaten.

Na de twee Ripley's onderdelen was het toch echt weer tijd om naar het volgende hotel te reizen. Daar liep eerst nog niet alles volgens plan, wat problemen met het aantal bedden op de kamer. Na dit kleine probleempje, en een veel mooiere kamer voor nog geen 10 dollar extra, konden we deze ontspannende dag afsluiten met nog een duik in het zwembad.

1. Yvonne:
    19 augustus 2017
    Morgen wedstrijdje 200 meter rennen.....dan wint er vast iemand anders.
    Midgetgolf- banen is daar toch grootser opgezet zie ik.
    Leuke verhalen hoor.
    Is s'ochtends eerste wat ik lees.
  2. Lilian:
    19 augustus 2017
    Edwin, heb jij je handycap wel verrekend??
    Hilarisch trouwens, midgetgolfen met de camera om je nek!!