Dag 9 Heinig an

25 februari 2024 - Playa del Carmen, Mexico

Bij het wakker worden vanmorgen was natuurlijk de grote vraag hoe het ging met Esther. Gelukkig wat beter maar het mocht nog gin pochen liedn. Dus gingen alle plannen van Edwin op een laag pitje en schakelden we een flink tandje terug.

Na het ontbijt hebben we een leuke, niet al te lange wandeling gemaakt langs het strand en aansluitend door het Bel Air van Playa del Carmen. Als je nog Ik Vertrek plannen hebt, er staan nog wat leuke huisjes te koop, wat een weelde. Onderweg veel fauna gezien, leguanen, pelikanen, mini zeemeeuwen (of iets dergelijks), een neefje van Woody Woodpecker, een aantal agoeti’s (knaagdier dat lijkt op een wombat) en Daan die een flamingo met sokken nadeed.

Maar het meest tot de verbeelding sprak Wilson, onze meest favoriete filmattribuut aller tijden. I’M SORRY WILSON!

De lunch was voor Esther erg beperkt, de heren hebben een rondje gelopen op zoek naar iets speciaals. Maar kwamen uit bij de Subway naast het hotel….

De rest van de middag hebben we doorgebracht in het mooie hotel, in het zwembad, voor de TV (waar Pec-PSV live werd uitgezonden), (heel kort) in de gym, Esther helaas wat vaker dan gehoopt op het toilet.

Ons hotel ligt erg dicht bij 5th Avenue, de bruisende kilometers lange straat waar tig horecagelegenheden maar ook souvenierswinkels zijn. En acts op straat, heel veel, net als in de restaurants en de café’s. Wat een genot is het om daar rond te lopen, we zouden het iedereen aanraden/gunnen.

Op onze laatste avond in Playa del Carmen hebben we heerlijk gegeten, het smaakte nog beter omdat Stan en Daan trakteerden, erg lief! We hebben samen al een beetje teruggekeken op deze mooie vakantie in het uiterst gastvrije Mexico waar we ons nooit onveilig hebben gevoeld.

Na het traditionele afsluitende ijsje, en helaas wederom een toiletbezoek van Esther, sloten we de dag af met een erg spannend potje Fase 10. Met uiteindelijk de gedroomde winnaar.

Morgen onze laatste dag in Mexico, omdat we pas om 21.30 vertrekken  hebben we nog alle tijd om iets leuks te doen. En dat gaan we doen!

Hopelijk met een weer wat fittere Esther gaan we ziplinen in junglepark Selvatica. Omdat we begrepen dat je daar zelf geen foto’s/films mag maken maar je die achteraf kunt kopen voor 80 dollar, zullen jullie waarschijnlijk geen beelden van ons zien. Het geld is op ;) Daarom bij de video’s alvast een 1e indruk van het park.

We melden ons morgen nog een keer vanaf Cancun Airport.

1. Dennis:
    25 februari 2024
    wow wat gaaf weer allemaal, heel veel plezier bij het ziplinen, lijkt me super . Hopelijk kan Esther ook gewoon mee. Geniet van jullie laatste dag. Ivonne
  2. Mariel:
    25 februari 2024
    Ziet er super uit. Hopelijk knapt Esther op zodat ze morgen mee kan🍀Alvast een goede terugreis
  3. Marianne:
    25 februari 2024
    Veel plezier op jullie laatste dag en veel beterschap voor Esther!

Jouw reactie