Dag 6 Relaxed

22 februari 2024 - Tulum Pueblo, Mexico

Vanaf het moment dat we vanmorgen opstonden wisten we het al: dit wordt een relaxed dagje.

De kapotte ruitenwisser hadden we niet nodig want het was prachtig weer, alle grote boodschappen spoelden probleemloos door, geld hadden we gisteren al gepind en de pas was door de betaalautomaat weer netjes uitgespuugd. Daan klikte zijn autogordel steeds vaker in de juiste houder en we kregen een fijn ontbijt, in een mooie tuin van de uiterst vriendelijke, attente en dit keer goed Engels sprekende gastheer.

We gingen op weg naar nog eens een cenote, X’ux Ha, op 20 minuten rijden van Valladolid. Daan probeerde de boel nog even op scherp te zetten door zich af te vragen waarom een zwemvest in zo’n cenote eigenlijk nodig was. Het antwoord lag voor de hand, zo concludeerde Daan zelf al, maar was ook niet nodig want juist in deze cenote was een zwemvest niet verplicht. Dat ging helemaal goed komen.

De cenote was magistraal, de mooiste tot nu toe, we waren er een flinke tijd zelfs helemaal alleen. Mooie gelegenheid om de potlood punten weer eens te oefenen. Het is zeker voor ons als amateur fotografen lastig om de schoonheid van de cenote over te kunnen brengen, maar hopelijk zien jullie toch iets daarvan terug bij de foto’s/video’s.

Na de cenote zijn we doorgereden richting de Caraïbische Zee, naar onze volgende bestemming Tulum Pueblo. Esther showveurde weer als vanouds safe en betrouwbaar, hoewel ze ons 2x deed denken aan een aflevering van Met glans van de Schans toen ze de schier ontelbare en slecht zichtbare verkeersdrempels over het hoofd zag.

Toen we aangekomen bij het hotel onze beide kamers zagen, grenzend aan een van de zwembaden en met een eigen bubbelbad, was er snel een akkoord: eerst ff lunchen en dan relaxen, zwemmen, lezen, internetten, douchen, uit eten.

En natuurlijk afsluiten met ijs. Dit keer een hele bijzondere kilocalorieën-knaller: een met Nutella besmeerde superdikke, warme pancake die gevuld wordt met ijs naar keuze, met daarnaast slagroom en KitKat. Poehh dat is flink uitbuiken. Tot aan het ontbijt van morgen :)

Morgen staat er een andere vakantietraditie, naast ijs eten, op de rol: we hebben fietsen gehuurd waarmee we langs de kust fietsen. We zijn nieuwsgierig hoe de stranden eruit zien, want ze schijnen hier wel eens flink last te hebben van zeewier. We’ll see.

Jouw reactie