Dag 8 Detroit

20 juli 2022 - Dearborn, Verenigde Staten

Nadat Thomas en Stan ons van het Elton John concert hadden opgehaald, gingen we (laat) slapen. Maar in bed vertelde Thomas een flauwe Dirk-Jan grap waardoor 3 van de 5 Prijsjes de slappe lach kregen. Uiteindelijk door de hitte en gesnurk allemaal goed geslapen.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt naar het Henry Ford Museum gereden. Daar hebben we ons een paar uur vermaakt. Het was niet alleen een museum met oude auto’s maar ook met gedeeltes van oude locomotieven, vliegtuigjes etc. Er was ook een originele bus, waar Rosa Park in 1955 weigerde haar zitplaats te geven aan een witte man, waardoor het begin van de gelijke rechten werd gestart. Op deze serieuze noot na, was er uiteraard tijd voor wat kleine grapjes en humor in het museum (zie video’s en foto’s).

Daarna reden we door naar het Heidelberg Project. Dit was 1 van de 10 hoogtepunten, die je in Detroit gezien moest hebben. Daar aangekomen, bleek dit een straatje met kunst aan de kant te zijn. Op internet stond dat mensen zich daar uren hebben vermaakt maar wij waren binnen 5 minuten klaar en zijn niet eens de auto uit geweest.

Vervolgens zijn we naar de stad gereden waar we een stadswandeling hebben gemaakt. Hierbij viel het ons vooral op dat het absoluut niet druk was op straat. Vergeleken met Nederland was het vrij koud, slechts 35 graden, en dus waren we zeer actief (ca. 7.5 km gelopen). Het uitkijkpunt bovenop het GM Renaissance gebouw bleek helaas gesloten (vanwege de Corona maatregelen).

Teruggekomen bij het hotel hebben we allen een frisse duik genomen in het zwembad. We moesten allemaal even afkoelen.

Vanavond een heerlijke maaltijd gehad bij themarestaurant Ford’s Garage en nu zo de oogjes toe. Morgen een lange rit naar Chicago.

Liefs

Esther (en een klein beetje Thomas)

PS Stan heeft in het museum gewonnen met de race-simulator.