Dag 16 Daan “the Farmer” Prijs

28 juli 2022 - Watertown, New York, Verenigde Staten

Vandaag stond een tochtje van pakweg 3,5 uur van Niagara naar Watertown op de rol. Met sinds gisteren de vraag wat we daar gingen doen. Niksen, shoppen, rondvaart door The 1000 Islands, alles kwam voorbij maar zou mede afhangen van de toestand van deze wat grieperige (corona?) vader.

Al vroeg werd me daarom vanmorgen gevraagd hoe het met me ging. Hoewel de koorts was gedaald van hoog 38 naar laag 37, gaf ik oprecht aan dat ik me erg beroerd voelde. En toen gebeurde het: uit het niets werd voorgesteld om nog een keer te gaan discgolfen. Mijn instinct fluisterde me direct in: ze willen profiteren van je slechte dag om revanche te nemen voor de eerdere discgolfronde die ik toen zo glorieus won. De boeven.

Natuurlijk laat ik me niet kennen. Sterker nog, ik zocht de baan uit, op een afstand zodat ik nog zeker 2 uur kon dommelen in de auto, paracetamols er in en kww.

Aangekomen bij de baan stonden er 3 amateurs bij de laatste hole, met verschillende discs (of is het discen?) die een afstand gooiden die wij bij elkaar opgeteld in 5 beurten nog niet gooien. Beetje gênant toen we de baan op kwamen. Eerlijk is eerlijk hun materiaal was niet te vergelijken met onze 1-dollar-Walmart- super-sale-Disc. Maar toch.

De wedstrijd was lange tijd spannend, totdat Daan een gat sloeg met een aantal “Jan de Boertjes”. Dat vergt wellicht een toelichting: Jan de Boer, een golfmaat van ons, is veel en veel beter dan mij en de heren waarmee ik altijd golf. Zonder twijfel. Maar Jan staat er ook om bekend nagenoeg geen risico’s te nemen op de baan. Dat betaalt zich vaak uit in een lagere score maar is voor het publiek lang niet altijd leuk. Dat “Jan de Boertje” is inmiddels ingeburgerd als term in ons gezin en wist Daan zonder gêne in te zetten. Eerlijk is eerlijk, qua gooien/afstand laat Daan de grootste progressie zien en heeft hij verdiend gewonnen.Maar verdient hij gezien zijn spel toch ook de bijnaam The Farmer.

Verder is er over vandaag niet zoveel te vermelden, we hebben lekker gegeten, maar waren het weer te/abnormaal grote porties, zijn de jongens nu naar een Escaperoom en probeer ik met pillen en zalfjes de klachten te verminderen. Morgen rijden we naar Montreal, voor de voorlaatste dag van ons avontuur.

Groet,

Edwin

1. Wouter en Marieke:
    28 juli 2022
    Even een aantal dagen ingehaald met lezen, leuke activiteiten, mooie verhalen en leuk geschreven allemaal.
    Veel plezier nog in de laatste dagen.
  2. Dennis:
    28 juli 2022
    Beterschap en FANTASTISCH gedaan Daan!