Dag 5 Wonderbaarlijk

21 februari 2024 - Valladolid, Mexico

• was dat we weer pech hadden vanmorgen, want bij het wegrijden van het hotel kregen we in de auto een onbekend alarmsignaal inclusief een knipperende foutmelding op het dashboard. Wat nu weer?? Het duurde een paar angstige minuten maar toen kwam de aap uit de mouw: Daan had zijn autogordel in de verkeerde houder (of hoe heet zo’n ding.) geklikt. En dat herhaalde hij vandaag een paar keer
  • is dat Daan gisteren in zijn verhaal niets verteld heeft over de ijssalon met Michelinster waar we geweest zijn, laat staan over het hotel waar WIDM was. Terwijl we daarvan wel foto’s hadden bijgevoegd en hij in zijn verhaal daar naar zou verwijzen
  • is dat je in Mexico, eerst je pinpas in de geldautomaat stopt, je de pincode intoetst en een keuze maakt welk bedrag, het geld wordt uitbetaald, daarna krijg je de bon en aan het einde wordt gevraagd of je klaar bent en je pas weer terug wilt. Dus op je eigen verzoek krijg je je pas terug. Daar kwamen we vanmorgen achter. Nu weten we ook waar het de vorige keer mis ging…
  • is de Maya-cultuur waarover we op weg naar Chitzen Itza een audiotour hebben beluisterd
  • is dat we op de parkeerplaats aangekomen direct weer een leguaan zagen, nu een echte
  • en fantastisch mooi is het tempelcomplex van Citzen Itza, een van de 7 moderne wereldwonderen
  • kleurrijk en gezellig is Valladolid waar we daarna naar toe zijn gereden
  • en adembenemend was de cenote (een soort natuurlijk zwembad) Zaki waar we eerst hebben gezwommen
  • was dat we de weg terug naar het hotel moeilijk konden vinden omdat we onze telefoons in het hotel hadden gelaten en we de plattegrond die we hadden niet terug konden vinden in de auto. Toen we uiteindelijk toch bij het hotel aankwamen bleek dat Daan de hele weg al op de kaart had gezeten…
  • was het smurfenhuisje waarop Edwin en Daan hun kleding hadden aangepast
  • was het geluid van honderden vogels op het centrale plein
  • keek de bediening van het restaurant waar we aten op, toen we naast burrito’s, taco’s, mole Rosa en nacho’s ook nog eens 2 porties French Fries bestelden
  • is de eetlust van Daan, door Stan betiteld als een oncontroleerbare eetstoornis
  • lekker waren de 3 Magnums Almond White die de heren in het gezelschap nog even naar binnen werkten
  • en onnavolgbaar was de manier waarop Stan Esther passeerde bij een potje fase 10
  • is dat Stan inmiddels slaapt
  • zou het zijn als Edwin eens wat langer slaapt dan een uur of vijf ‘s nachts

1. Thomas:
    21 februari 2024
    Lekker geslapen, Stan?
  2. Lennart:
    21 februari 2024
    mooi hoor Chichen-Itza! Mocht je die piramide nog op, of is dat ook inmiddels afgesloten voor bezoekers? Leuk die zwemgaten, lekker afkoelen. Hoe is de temperatuur eigenlijk bij jullie?

Jouw reactie