Dag 1 Düsseldorf - Boston Een turbulente dag

3 augustus 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Tegen 15.15 uur stegen we op vanaf Düsseldorf Airport. En wat een begin: bij het opstijgen kwamen de heren van het gezin er weer achter waarom ze geen liefhebbers zijn van achtbanen want de turbulentie en luchtzakken bij het opstijgen waren vergelijkbaar eng euhh spannend.

Gelukkig verliep de rest van de vlucht rustig en zijn we na diverse films, games en matige maaltijden tegen 17.10 uur veilig in Boston geland.

Na de soepel verlopen douaneperikelen met de shuttlebus naar de overbevolkte autoverhuur. Met haar allerliefste glimlach probeerde de juffrouw aan de balie ons te overtuigen dat onze verzekering matig was (volgens onze voucher uitgebreide dekking), dat de TomTom die we mee hadden niet toereikend was, en oh ja, de gereserveerde Dodge Grand Caravan was niet direct beschikbaar. In plaats daarvan konden we gratis upgraden naar een Nissan Pathfinder.

Met onze Hollandse koopmansgeest verzekering en navigatie afgeslagen, en eerst in de garage kijken hoe die Pathfinder er uit ziet, en belangrijker, of de lange benen van ons voldoende plek hebben. Na het passeren van een wagenpark waar de sjeik van Qatar jaloers op zou zijn, kwamen we aan bij de auto. Leuke grote auto maar volgens ons kleiner dan de Dodge. Weer naar de balie. Dodge echt niet beschikbaar, maar wel een Kia Sedona. Op het eerste gehoor niet de "American Dream", maar qua ruimte wel top!

Ruimschoots kunnen wennen aan de automaat want de stad Boston heeft dit jaar groot onderhoud gepland met als gevolg 3 van de 4 afgesloten rijbanen, werk in uitvoering in tunnels, afgesloten afslagen (waaronder natuurlijk de afslag naar ons hotel) en dus file....

Uiteindelijk erg moe om 22.15 uur (4.15 uur Nederlandse tijd!) "geland" in ons hotel. Koffers in de hoek, tanden poetsen en snel naar bed. Morgen naar Boston Downtown, hopelijk treffen we daar Mijke ook.

1. Oma en Opa:
    4 augustus 2017
    Fijn te horen dat jullie goed over zijn met wat kleine opstart moeilijkheden.Geniet van de komende weken.
  2. Mariel:
    4 augustus 2017
    Zo wat een verhaal maar jullie zijn gelukkig over. Kun je van ons niet zeggen. Staan 20 km voor langres. Heel lang verhaal maar laten we erop houden dat we hopelijk vandaag om 18 uur de auto weer kunnen ophalen.
    Zacht gezegd is dit niet onze week.
    Jullie heel veel plezier daar. Xxx
  3. Lilian:
    Hi lieverds,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Even lekker bijslapen en het avontuur kan beginnen. Heel veel plezier.
  4. Freddie en Maatje:
    4 augustus 2017
    Mooi dat het begin goed gegaan is. Jullie ook zo'n dikke amerikaan. Bij ons passen er ook makkelijk 7 personen in. Enjoy de reis.
  5. Dennis:
    4 augustus 2017
    Mooi en fijn om te lezen dat het zo voorspoedig verloopt. De perikelen tot nu toe wat ik lees, beschouw ik als zeer subjectieve waarneming van jullie zijde. Heel veel plezier daar!!!!