Dag 12 Shenandoah Park via de Skyline Drive

14 augustus 2017 - Nationaal park Shenandoah, Verenigde Staten

Na alle geweldige indrukken van de grote steden vandaag voor het eerst de natuur in, beginnend met het Shenandoah National Park, onderdeel van de Appalachen. Op weg daar na toe de andere route 66 gereden en de halve route 66, namelijk de route 33.

Wij zijn gereden over de Skylinedrive, de enige weg die dwars door het park gaat. De maximum snelheid is 35 miles per uur, dus alle tijd om te genieten van de natuur.

Wat erg jammer was: het weer was erg bewolkt (met zo nu en dan wat motregen) daarom waren de waarschijnlijk geweldige uitzichten wat minder van kwaliteit.

Het park kenmerkt zich door een grote verscheidenheid aan flora en fauna, waaronder herten, stinkdieren en zwarte beren die je KUNT treffen, bijvoorbeeld tijdens de ontelbare trails die je kunt lopen.

Nog voor de ingang was het al bingo: een hert liep aan de kant van de weg, dit beeld werd al vol enthousiasme door ons gevierd.

Het was een fantastische rit door een groen heuvelland, waarbij we ons konden voorstellen dat we een hert zouden tegenkomen, maar het leek niet de leefwereld van een zwarte beer. TOCH WEL!!!

Plotsklaps zag Thomas een zwarte beer vlakbij onze auto, het overviel ons geheel. De camera's waren niet helemaal in de aanslag, dus de bewijzen wat mager, maar geloof ons het was een onvergetelijk moment!

Nog vol euforie was er al een volgende kennismaking, nu met een chipmunk. Helaas was die kennismaking maar van korte duur, want hij liep zo plotsklaps de weg op dat er geen tijd was om te remmen........ Ook een onvergetelijk moment maar dan van andere orde.

Licht aangeslagen door dit dodelijke verkeersongeval, misschien vanavond te zien in Opsporing Verzocht USA, toch de weg weer vervolgd. Onderweg weer een hert gezien  en 2 prachtige trails gelopen. Wat een mooie aanvulling op de voorgaande citytrips!

Uiteindelijk tegen 18.30 naar de fastfood die door de bediening slowfood werd en ingecheckt bij het Best Western in Staunton. Nog even heerlijk gezwommen in het heerlijke binnenbad en nu lekker relaxen.

Morgen weer lekker genieten met onze volgende trip door de Bleu Ridge Mountains. Hopelijk (maar niet voorspeld .....) met wat beter weer.

1. Lilian:
    15 augustus 2017
    Jullie hebben die chipmunck toch niet doodgereden??
    Overigens vind ik de beer overtuigend zwart.
    Cool!!
  2. Marianne:
    15 augustus 2017
    Morgen natuurlijk de meest fantastische dag van de vakantie met een jarige moeder. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag (alvast). Ik hoop dat de dag echt blue is en niet bleu.
  3. Yvonne:
    Wohw wat een prachtige reis maken jullie met z'n 5een
    Toch jammer van de chipmunck
    Zal vanavond goed kijken naar opsporing verzocht
    Maak van deze dinsdag een mooie verjaardagsdag
    Kunnen niet veel mensen zeggen
    Hun verjaardag te hebben gevierd in de woestenij van Amerika