Genieten met een Grote G

26 juni 2023 - Akranes, IJsland

Na een goede nachtrust waren we, mede door het tijdsverschil van 2 uur, vroeg wakker en zaten we al om 8 uur aan het prima ontbijt in een vrij troosteloos ogende ontbijtzaal die doet denken aan een uitvaart ruimte die omgebouwd is tot bingo/bridgezaal.

We verblijven 2 dagen in dezelfde, verder goede accommodatie die voor vandaag een mooie uitvalsbasis is voor Snaefelness, het schiereiland in het westen van het land dat ook wel klein IJsland wordt genoemd. Als dat laatste klopt dan gaan we nog topdagen tegemoet want wat was de eerste dag mooi!

We hadden een 2 daagse route gehaald van internet en ons kennende zouden we dat ook wel in 1 dag kunnen. immers is het ons ook gelukt om het gehele Vaticaanmuseum inclusief Sixtijnse Kapel in krap 1,5 uur te bezichtigen. Het was een goede inschatting :)

Na het ontbijt zagen we het al vanuit onze kamer: de zon brak door, op de berg aan de overkant stond de pot goud aan het einde van de regenboog. Voorbode voor de rest van de dag: goed weer, lekker gegeten, mooie mix van autorijden en dingen bekijken. En genieten van de werkelijk adembenemende natuur. Kijk maar naar de (zelfs) kleine selectie van foto’s en video’s, beelden zeggen meer dan woorden: watervallen, bergen, vuurtoren, oude vulkaankrater, prachtig zwarte kerk, mooie rotspartijen, zeehonden, bijna alles kwam voorbij.

Ja ook een stortbui op de terugweg maar die kon de pret al lang niet meer drukken.

Eigenlijk ontbraken er 3 dingen:

- de puffin zijn we nog niet tegen gekomen — > dat gaat vast nog lukken

- er waren nagenoeg geen toiletten onderweg —> daar wist Esther met behulp van haar bewakers wel raad mee

- de natuurlijke hot tub was gesloten —> gelukkig heeft de accommodatie een sauna en hottub

Na (echt waar) lekkere magnetron maaltijden nu lekker aan het relaxen. Morgen gaan we dan richting het zuiden van IJsland waar we de rest van de vakantie zullen zijn.

1. Yvonne:
    26 juni 2023