Dag 1: Amsterdam - Hotel Laxarbakki

26 juni 2023 - Akranes, IJsland

Voordat jullie dit verhaal beginnen te lezen, wil ik jullie vast waarschuwen. Het wordt niet heel enerverend.

Enfin, vandaag rond 13:30 vertrokken richting Schiphol. Eenmaal aangekomen binnen 5 minuten door alle checks heen. Van de drukte op Schiphol is dus (nog) niets te merken! Omdat onze vlucht om 18:15 vertrok, eerst nog even wat gegeten bij de Burger King. Drie Whopper-menu’s en één Double-Whopper menu (rara wie) verder, met buikje vol het vliegtuig ingestapt. Omdat het 2 uur eerder is dan in Nederland, zijn we om 19 uur plaatselijke tijd geland. Ondanks de krappe beenruimte met drie lange mannen, een prima vlucht.

Eenmaal aangekomen bagage opgehaald en met enige vertraging ook onze huurauto. Het weer voorspelt niet veel goeds. Het is +- 9 graden en komt met bakken uit de hemel. Gelukkig is mijn vader altijd positief gestemd. Na nog geen halfuur te hebben gereden richting het hotel kwam de opmerking “Als het de hele week zo regent dan kom ik hier nooit weer” al. Ik help hem graag herinneren aan de opmerking van 21 juni, die ik toen al meteen in mijn notities noteerde: “Ik kan me voorstellen dat ik de hele vakantie in de korte broek kan lopen”. Ik geloof en geloofde er niks van. Nu net in ons hotel aangekomen (22:30 uur hier) en zo lekker slapen!

Op naar morgen, waar we op zoek gaan naar de IJslandse natuur, puffins, en het Noorderlicht! Verdwaald raken doen we hier sowieso niet, want Daan heeft een pigmentvlek die fungeert als kaart van IJsland (zie foto).

Tot morgen!

De Prijsjes

(P.S. meld je aan voor onze e-mail updates hieronder als je geen verhaal wil missen)

1. Kitty:
    Fijne vakantie,
    We sturen wat zon 🌞
  2. Lennart:
    26 juni 2023
    Heel veel plezier de komende dagen met jullie ontdekkingstocht van IJsland.
    Het weer zal vast wel wat beter worden!
  3. Ivonne:
    Geweldig geschreven