Dag 6 - Raceday in Toronto

18 juli 2022 - Toronto Pearson International Airport, Canada

De zesde dag in Toronto begon wederom met het vroege wakker worden van een aantal personen en vervolgens de kritische blikken naar de hoeveelheid van Daan’s ontbijt. De ontbijtjes van de afgelopen weken bestaan telkens uit yoghurt, omeletten, cupcakes, wafels, worstjes, aardappels en (geroosterd) brood. Persoonlijk kijk ik (nu) al reikhalzend uit naar een “normaal” broodje met kaas. Mijn verwachtingen worden per ontbijt groter en de teleurstelling daarmee ook iedere keer. Ik hoop dat mijn “dag” nog snel zal komen.

De ochtend in Toronto begon met een fikse wandeling door Chinatown en Kensington Market. Na de Chinatown in Ottawa ook al te hebben zien, ben ik wederom tot de conclusie dat er, op de vele Chinezen na, niet veel te zien is. Kensington Market was daarentegen een leuke wijk met veel verschillende soorten winkeltjes en cafeetjes.

Na een korte lunch was het haasten naar het zuiden van Toronto voor het main event van vandaag: de IndyCar Race. Bij binnenkomst dachten wij Rinus Veekay al te spotten op weg naar zijn auto, maar dit kunnen wij helaas niet bevestigen. Met onze tickets konden we vrij lopen langs het circuit en hebben dus veel gedeeltes goed kunnen zien (zie video’s). Ondanks dat de een er meer zin in had dan de andere, was het wat mij betreft een geslaagd uitje. Klein minpuntje daarbij was de prestatie van Rocket Rinus die, na een poosje vooraan te hebben gereden, 13e is geëindigd.

Na de race zijn we de stad nog even voor de laatste keer in geweest, om het Eaton Centre (een van de grootste winkelcentra in Noord Amerika) en City Hall nog even te bezichtigen. De brandstof voor deze wandeling na een lange dag was voor mij het uitkijken naar het Hard Rock Cafe, waar we van plan waren om te eten. Helaas bleek deze al langere tijd permanent gesloten te zijn (Google Maps bedankt) en hebben we besloten om naar een Italiaan te gaan. Na een heerlijke lasagne, pasta’s en pizza’s te hebben gegeten (en uiteraard McFlurries, Sundays, en Milkshakes op de weg naar huis) is het avontuur in Toronto tot een einde gekomen.

Morgen zullen we in de loop van de dag vertrekken naar Detroit. Edwin heeft geen visums voor ons (want dat hoeft absoluut niet!!! volgens hem) en dus zullen we morgen zien of we zonder problemen de grens over kunnen komen.

Ter herdenking aan nationale cultheld Piet Paulusma zeg ik,

Oant Moarn,