Dag 3 Nice beaver

15 juli 2022 - Algonquin Provincial Park, Canada

Vanmorgen zijn we opnieuw wakker geworden in Ottawa. Na het wederom ietwat teleurstellende ontbijt, hoewel ik daar weer geen last van had, zijn we doorgereden naar Algonquin Parc. We hoopten hier te kunnen gaan genieten van de mooie diversiteit aan dieren. Helaas werd het eerste beest dat we tegenkwamen ook gelijk doodgereden door Esther. Op de foto’s kun je hiervan de gevolgen zien voor haar…

Rond een uur of 12 kwamen we aan bij het Visitor Centre van het park. Na even genoten te hebben van het uitzicht hebben we een plan gemaakt voor de rest van de dag. Dit betrof de lunch, en het bewandelen van 2 trails. De lunch bestond uit 3 sandwiches ( in onze ogen toch echt burgers), een wrap en een echte sandwich. Vervolgens zijn we op weg gegaan naar onze eerste trail: de Beaver Trail.

Bij deze trail liepen we langs verschillende plekken geassocieerd met bevers. Na een halfuurtje kwamen we bij de eerste dam gemaakt door bevers. En ja hoor, in het water zwom hij wel, de bever. Hij is ook terug te zien op de foto’s en video’s. De mensen van de B&B vertelde ons achteraf dat ze bijna nooit horen dat mensen daadwerkelijk een bever zien en dat dit nog maar de 2e(!) keer was binnen 2 jaar dat ze dit hoorden. Het was dus een echte nice beaver.

De 2e trail was iets minder spectaculair, maar desondanks toch een mooi uitzicht. Vervolgens doorgereden naar de B&B met Nederlandse eigenaren en s’ avonds lekker gegeten bij Wendy’s. Voor morgen staan er nog geen dingen gepland, dus we laten ons verrassen.

Groetjes Daan (en de rest natuurlijk)

PS: Het antwoord op de vraag van gisteren, wie de Crêpe met Nutella nam was Edwin!