Dag 2 - Ottawa

14 juli 2022 - Ottawa, Canada

Na gisteren een lange dag te hebben gehad, was het dan eindelijk tijd voor een hele dag in de hoofdstad van Canada: Ottawa. De dag begon met een aantal zekerheidjes in ons gezin. Edwin die het eerste wakker was (gek genoeg op zoek naar een bril in het donker), Esther die het minste heeft geslapen, Daan die heerlijk lag in het eenpersoons”bed”, Stan die 90% van het tweepersoonsbed in nam en Thomas op de overige 10%. Daan had torenhoge verwachtingen van het ontbijt en dit werd een kleine anticlimax. Het buffet betrof (enkel) een mix van (geroosterd) brood, wafels, omeletten, worstjes, en toetjes. Daan wel alles geprobeerd uiteraard (en Stan zat hem vlak op de hielen).

Met geen enkel idee van wat we zouden aantreffen in Ottawa zelf, had Stan een leuke wandelroute bedacht die ons langs alle hoogtepunten van de stad zou leiden. Na een wandeling van ongeveer 3.5 uur (+- 11 km) langs en over het water, en met een enorm teleurstellend uitstapje van 3 kilometer naar Chinatown, hadden we het wel gezien. Parliament Hill was daarbij, samen met het kijken naar een paar boten in een sluis die aan het werk was, het enige waard om te benoemen. Daarna hebben we een lunch in een winkelcentrum met 4 broodjes Subway en 1 enorme crèpe met Nutella en aardbeien gegeten. Aan jullie, de lezers, de taak om te raden wie de persoon met de crèpe was! Laat het ons weten in de reacties :).

Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel. Stan, Daan en Edwin hebben gezwommen. Esther en ik gesport in de sportschool en aansluitend ook een duik genomen. Douchen en opfrissen en daarna gegeten in een Italiaans restaurant. Na flink wat grootspraak aan tafel over de avondactiviteit was het dan eindelijk tijd voor het hoogtepunt van de dag. Mini-golf. Deze avond eindigt helaas in mineur. Ik ben helaas verplicht om mee te delen dat Edwin (terecht) eerste is geworden en dat ik het zelf godgloeiend slecht heb gedaan. Het werd bijna een herhaling van het bij ons zo bekende mini-golf filmpje van mezelf uit 2018 waar ik even uit mijn pan ga tijdens een potje (Zie filmpje). De terugrit in de auto was daarom iets minder gezellig.

Morgen vertrekken we uit Ottawa en zullen we de natuur opzoeken in Algonquin Park!

Tot zover tot morgen,

Matthijs van Nieuwke…

euh Thomas

1. Ivonne:
    14 juli 2022
    Ik denk Edwin met de crêpe en nutella
  2. Bob:
    Heb je daarvoor je gvb gehaald Thomas? Om te worden afgeslacht door je vader? 😜
    Veel plezier.
  3. Lilian:
    Geweldig verhaal
    … en ik gok op Daan
    De natuur gaat jullie zeker bevallen!
  4. Yvonne:
    Ik gok ook Daan!!
    Wat lijk je toch op je Vader Thomas wb spelletjes en verliezen😂😂😂😂😂
  5. Michael:
    14 juli 2022
    Ik denk dat Esther voor de aardbeien ging en de Nutella crêpe als garnering heeft opgegeten. Ik neem aan dat Edwin zijn eigen putter had meegenomen naar de baan.
  6. Fam koster:
    15 juli 2022