Dag 1 Bijna het klokje rond

13 juli 2022 - Ottawa, Canada

Hier dan het eerste verhaal uit Canada, ja onze vlucht ging dus gelukkig door.

Vanmorgen om erg vroeg opgestaan, om 4.00 uur Nederlandse tijd zijn we in de auto gestapt naar Brussel, waar we om 10.30 uur naar Montreal zouden vliegen met Air Canada. Aangeraden werd om 4 uur voor aanvang op de luchthaven te zijn, we mochten van ons zelf een half uurtje “spijbelen” en dus waren we om 7.00 uur “op” Zaventem.

Schiphol eat your heart out: om 8.15 uur (!) waren we al bij de gate, dus voorbij aan check-in, bagage, douane, paspoortcontrole, inenting controle en weet ik wat voor controles nog meer. Met een half uur vertraging vertrokken vanuit Brussel en na 7,5 uur geland in Montreal. Half 1 plaatselijke tijd was het daar dus nog ff doorbijten.

In een vertrekhal met vele koffers van eerdere dagen vol spanning gewacht op onze koffers. Het duurde even maar daar waren ze, alle drie van bijna 23 kg schoon aan de haak.

Strenge controle bij de douane op paspoort, covid-19 en zelfs op Mexican Swine Flue, echt waar. Allerlei vragen over van alles en nog wat, fotootje van iedereen maar toen werd dan toch het verlossende Welcome tot Canada gesproken.

Ook nog wat vertraging bij de autoverhuur, maar uiteindelijk konden we met de vooraf gereserveerde Dodge Grand Caravan, is een auto :), direct doorgereden naar ons hotel in Ottawa, hoofdstad van Canada.

Daar aangekomen was het inmiddels 16.30 uur, 22.30 uur in Nederland. Op ons tandvlees nog de stad in, gegeten en Stan en Daan zelfs nog gezwommen in het zwembad dat pal naast onze hotelkamer ligt. En oh ja, wie schrijft er nog “even” een verhaal. Vooruit dan maar.

Inmiddels bijna 23 uur op de been. Gevoelsmatig best vroeg om te gaan slapen om 20.45 uur maar we zijn er aan toe. Hopelijk lukt het.

Tot morgen, dan zijn we als rustige opstart de hele dag in Ottawa.

Groet,

Edwin

1. Marielle:
    13 juli 2022
    Super dat alles gelukt is en jullie veilig over zijn. Veel plezier in Ottawa!
  2. Yvonne:
    Jaaaa, eerste verslag!!
    Wat leuk!!!
    En ja Edwin… iemand moet de pineut zijn😅
    Maar goed gelukt hoor
    Zie uit naar het volgende verslag
  3. Dennis:
    Mooi verhaal!
  4. Sara Bloemen:
    14 juli 2022
    Wat een leuke stukjes en foto’s!