Russell Crowe, Denzel Washington en Hyacinth Bouquet

5 mei 2023 - Marrakesh, Marokko

Vandaag stond een dagtocht met Clicktours op het programma. Onthoud die naam.

Om 5 uur vanochtend de 1e wekker vanuit de moskeeën, om 6.30 uur de 2e wekker via de telefoon. Gauw naar beneden en ja hoor op tijd kunnen ontbijten. De afspraak van gisterenavond was geland. Na het ontbijt 8 minuten wandelen naar le point de pick-up en zowaar het kleine busje stond al klaar. Nog 3 anderen opgepikt en toen jalla!Jalla! richting Atlasgebergte.

Goed begin en het werd nog beter want, tegenwoordig van levensbelang natuurlijk als je op vakantie bent, free WiFi in de bus :)

Na stops bij een restaurant en winkeltje met allerlei wondermiddeltjes afkomstig van de Argan Tree (die daar overigens niet staat) klommen we via de Tizi-n-Tichka pas naar 2000 meter hoogte met daar een stop met een fantastisch uitzicht op de pas en de omgeving.

Volgende stop was een rondleiding bij de Atlasstudios waar veel beroemde films zijn opgenomen van Ben Hur tot Gladiator en van Jewel of the Nile tot Hercules.

Vele beroemde acteurs waren daar geweest maar de bekendste zat bij ons in de bus: Mrs. Hyacinth Bouquet.

Setting: tienerdochter Floor die veel dingen beter weet, goedzak echtgenoot Hans die aan het raam zat waar de mooiste foto's te nemen waren en in het midden een Brabantse Hyacint.

Zij nam de naam van de touroperator erg serieus en wilde van elke berg, schaap, geit, inwoner, ezel, poes  hond etc.etc. die we tegenkwamen een foto. Die Hans moest maken, want hij zat immers aan het raam, met haar toestel. 150 keer camera heen-en-weer en 149 keer commentaar op de foto die Hans had gemaakt. Te donker, te licht, nee over dwars de volgende keer graag, sneller klikken, kom op eens klik-klik-klik, ik doet het zelf wel, je kunt er niets van etc. Het was een pure comedy met Hans in een haast tragische bijrol.

Na de rondleiding in de filmstudio's (alles is van gips!) om 15.00 uur pas de lunch en door naar Unesco werelderfgoed Ksar Aït-Ben-Haddou. Kijk maar naar de foto's die liefhebbers van Game of Thrones bekend voor zullen komen. Uniek en erg mooi.

De highlights zaten er op maar de busreis nog niet. De buschauffeur was duidelijk merkbaar in training voor de Dakarrally en racete naar Marrakech in een toptijd van de bergen. Tussendoor nog een stop, maar goed ook want de helft van de bus was inmiddels wagenziek. Wij ook.

Hyacinth natuurlijk niet, die was te druk met fotograferen. En mopperen op Hans over andere dingen bijvoorbeeld waarom hij de chips had meegenomen want ze hadden ook nog appels...

1. Lennart:
    Hyacint 😂😂😂😂
    Mooi daar trouwens!
    Goeie excursie.
  2. Dennis:
    Geweldig weer.
  3. Lilian:
    Hilarisch
    Toevallig hadden we het net over Onslow🤣
    Geniet er nog van 😘
  4. Mariel:
    Hilarisch….
    Leuk om te lezen en mooie foto’s.
    Veel plezier nog
  5. Han:
    Haha Hyacinth! Je zou schrijver moeten worden, je hebt je roeping gemist 😆
  6. Anita Jellema:
    6 mei 2023
    😂 Ik ga opzoek naar een boek geschreven door "Prijs"
  7. Yvonne:
    7 mei 2023
    Geweldig ….. prachtig verhaal, ik zie het voor me.