De laatste dag op het mooie IJsland

2 juli 2023 - Keflavík, IJsland

De dagstart was weer een vroege, want (met dank aan het feit dat het niet donker wordt en de nachten gebroken) al om 6.45 uur werd Thomas uit volle borst toegezongen voor zijn verjaardag. Met ongetwijfeld morele steun van achterblijver Stan, die nog aan het bijkomen was van een zware avond. Na overhanding van de eerste cadeaus, er volgen er nog meerdere in Nederland, zijn we (na het beste ontbijt van deze vakantie) vertrokken naar Reykjavik.

Vooraf hadden we gehoord dat de stad niet zo boeiend is. Het kwam misschien door de voorspoedige autotrip, het mooie weer of omdat het zondag is maar alles wat we hadden gehoord over Reykjavik …… klopt. Na 1,5 uur lopen hadden we alle highlights wel gezien en vastgelegd op de bekende gevoelige plaat.

Na Reykjavik doorgereisd naar ons laatste overnachtingsadres in Kevlavik, op een paar minuten van het vliegveld. Daar de koffers achtergelaten want 5 minuten verder reizen stond het volgende cadeau op de rol voor Thomas: samen 18 holes golfen met zijn grote voorbeeld. Die kon helaas niet, dus moest hij het doen met zijn vader. Lopend dat wel, met Esther en Daan meerijdend ernaast in een golfkar. Het feit dat Daan met zijn rijgedrag op de baan de rondjes van Max Verstappen op de Redbull-ring probeerde te evenaren leidde bij Esther niet alleen tot oehs en ahs maar ook een flink aantal, laten we het noemen, krachttermen.

Deze krachttermen nam Edwin moeiteloos over toen bij thuiskomst in het hotel bleek dat hij zijn telefoon kwijt was. Alles op de kop gezet, van koffers tot auto, van jaszakken tot rugzakken, maar de telefoon was niet te vinden. Dus Thomas en Edwin terug naar de golfbaan en ja hoor daar was hij, in de gehuurde golftas. Naast de jarige beginnen ook de jaren bij Edwin te tellen.

Na het inleveren van de huurauto heerlijk gegeten met z’n vieren. Daarbij niet alleen teruggekeken op deze heerlijke vakantie, maar ook al vooruitgekeken op wat nog komen gaat op de korte termijn (Zadar, Boedapest, Corfu, Praag) en waar we aan denken voor de komende jaren, Peru, Tanzania, Australïe, West-Canada, Gambia, India, Buthan, Oman, Egypte en nog heel veel meer kwam voorbij.

Eerst maar eens genieten van deze vakantie, een aanrader voor iedereen die van natuurschoon houdt, we kunnen ons niet voorstellen dat veel landen qua afwisseling in/en natuur dit land zullen overtreffen. We vonden het leuk om onze tour met jullie te delen.

Morgenvroeg vliegen we vroeg, om 8.40u plaatselijke tijd. Hopelijk hebben we net als bij de heenvlucht de wind mee want toen duurde de vlucht maar 2 uur en 40 minuten. En kunnen we aan het einde van de dag weer lekker knuffelen met de achterblijvers Stan en Scooby.

Sjáumst næst!

Daan, Thomas, Esther & Edwin

1. Carla Golbach:
    3 juli 2023
    Wat een reis. Prachtig. Er zullen, zo te lezen, nog vele verhalen volgen van deze globetrottersfamilie. 🌍