Dag 10 Lovely Chicago

22 juli 2022 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Oke oke, we beloven dat het de laatste keer is maar ook vanochtend viel het ontbijt toch weer wat tegen. Dit kwam ook doordat degene die de bakken weer moest bijvullen volgens ons een lid was van het Ministry of Silly Walks. Dit vergt een hoop geduld en dat is helaas niet het sterkste punt van de familie Prijs. Met een ietwat lichtgevulde maag op naar Chicago dus!

Nadat we een halfuurtje in de metro gezeten hadden even een korte tussenstop gemaakt om een kaart op te halen en vervolgens doorgegaan naar de River Walk: een mooie route langs de indrukwekkende gebouwen van Chicago. Hier dachten we ook een gebouw in te lopen om (even) een blik te werpen. Hier kwamen we een (over)enthousiaste vrouw tegen die op het eerste oog wat leek te gaan vertellen over de inrichting. Nadat ze met dit verhaal klaar was begon ze een verhaal waar Martin Luther King en John F Kennedy trots op zijn, speciaal gericht op Thomas, Stan en ik. Dit ging over hoeveel onze ouders van ons hielden en hoe wij ons moesten gedragen tegenover onze ouders. Gelukkig was Edwin er als de kippen bij om dit te filmen en kunnen alle kinderen thuis dit verhaal bij de filmpjes terugkijken en de informatie goed opnemen!!

Na een prima lunch waarbij de benen even hebben kunnen rusten zijn we doorgewandeld richting The Bean, een van dé monumenten van Chicago en dit viel zeker niet tegen. En dan het moment waar ik ongeveer 4 jaar op heb gewacht, omdat een leraar mij vertelde dat Chicago maar om 1 ding bekend staat: de fontein uit Married with Children. Voor mij was dit dus een geweldig moment en we hebben zelfs de intro even nagespeeld op de exacte plek(met Edwin in de hoofdrol als Al Bundy), wat wederom is gefilmd.

Vervolgens zijn we nog wel wat doorgelopen, maar merkte we al snel dat het met de 33 graden toch wel zwaar was voor sommigen en dat we snel wat wilden eten om daarna terug te gaan naar het hotel. Dit hebben we gedaan bij het voor ons klassieke Hard Rock Café (waar we de lookalike van Stevie Wonder tegenkwamen) en het was zoals gewoonlijk hartstikke lekker. Net nog even gezwommen in het hotel en morgen nog een dag in Chicago met als afsluiter de honkbalwedstrijd van de Chicago White Sox

Daan

1. Lennart:
    22 juli 2022
    Nog even over dat tegenvallende ontbijt van jullie. Wat is er veranderd? Ik kan mij alleen maar hele grote en calorie-rijke ontbijt buffetten herinneren. Of hebben jullie gewoon pech?
  2. Marianne:
    22 juli 2022
    Mooie foto’s! En…Lennart, mijn herinnering is ook dat Amerikaanse ontbijtbuffetten echt enorm zijn. Ik denk dat de familie Prijs thuis extravagant ontbijt. Dan kan het buiten de deur wat tegenvallen.
  3. Marielle:
    22 juli 2022
    Ziet er mooi uit Chicago, prachtig!!
  4. Lennart:
    24 juli 2022
    @Marainne; ik denk dat dat het is. Het niveau van het thuis ontbijt bij de familie Prijs is dermate hoog, dat het elders alleen maar kan tegenvallen!