Dag 9: Van Philadelphia naar Washington

11 augustus 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag weer een gezond ontbijt. Not... Na donuts, pancakes en pakweg 20 bakjes yoghurt was het volgens mama wel genoeg. We moesten de stad die ons zo verrast had toch echt achter ons laten. Wat een stad!

De rit naar Washington zou 4 uur duren, maar er was een tussenstop in Bird-in-Hand. Een Amish dorpje. De meeste Amish leven nog zonder elektriciteit of andere luxe en rijden nog met paard en wagen. Zie foto' s, not... Ook wij gingen met paard en wagen door het stadje. Raar om te zien, want het zijn geen acteurs en toch voelde het zo.

Na even een broodje te hebben gegeten moesten we toch echt verder. Heel veel zangsolo's van Thomas (geen mooie) verder zagen we Washington. Het was tegen vijven en we hadden geen tijd om de stad te zien. Ons hotel zit in Alexandria (een voorstadje). We hebben ingecheckt en zijn daarna op zoek gegaan naar een eettentje in Alexandria. Lekker gegeten bij een Ierse pub en (natuurlijk) aansluitend een ijsje op de hand.

We gingen met warm en droog weer naar binnen, toen we buiten kwamen regende het pijpenstelen. Het zag er niet naar uit dat het snel zou stoppen, maar we moesten toch echt nog naar onze auto. Aangezien het ook ging onweren moesten we sprinten. Na het wereldrecord op de 800 meter te hebben verbroken, kwamen we doorweekt aan bij de auto. Na een keer verkeerd te zijn gereden (de TomTom lag nog op de hotelkamer) was het hotel gevonden. Morgen een nieuwe dag, dit keer in de hoofdstad van de USA. We hebben er weer zin in.

Daan (en Edwin)

1. Lilian:
    12 augustus 2017
    Gaaf dat Philadelphia zo mooi is. Staat op onze lijst voor een volgend bezoek aan de VS. Washington is ook heel leuk. Nog een mooie tijd daar!