Dag 2 Boston

4 augustus 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

We waren allemaal erg vroeg wakker, de laatste tegen 5 uur... Eén voordeel: vroeg bij het ontbijt en nog genoeg keuze.

Daarna met de auto naar Boston College om als verrassing voor Mijke te gaan kijken bij haar training. We waren maar net op tijd, want toen we aankwamen was de training een uur eerder gestopt dan aangekondigd.... We troffen nog net de verbaasde Mijke die helaas snel weer mee moest met haar team. Gauw een afspraak gemaakt voor het avondeten en toen op zoek naar een parkeerplek dicht bij de college, maar ook vooral metrostation. Pittige opgave maar uiteindelijk gelukt en met de metro naar het centrum.

In Boston een flink gedeelte gelopen van de Freedom Trail gelopen, een fraaie stadswandeling van 4 kilometer door het stadscentrum,die je langs alle locaties voert die van historisch belang zijn geweest voor de Amerikaanse geschiedenis. Mooie manier om in korte tijd veel te zien en te leren van deze mooie stad.

Na de lunch op de catamaran gestapt voor een Whale Watch. De heentocht van ca 1,5 uur er naar toe was al leuk, met prachtig weer, schitterend zicht op de skyline van Boston en de vaart er flink in. Met alle telefoons en fotocamera's in de aanslag kwam toen natuurlijk de vraag: gaan we überhaupt walvissen zien of wordt het een teleurstelling? Zeker niet!! Al gauw melden zich een moeder walvis met kind rondom de boot om ons daar flinke tijd te vermaken en te vertederen. Fantastisch om mee te maken!

Op de terugweg genoten van de wind, de zon, de bootjes en ook de vliegtuigen die in minutentakt landen en opstijgen.

Daarna met de metro terug naar Boston College, daar Mijke opgepikt en in de buurt (in Newton) gezellig samen gegeten en bijgepraat in een leuk Mexicaans restaurant. Helaas was het eten niet erg denderend, zeg maar teleurstellend. Gelukkig was er in de buurt nog een flinke compensatie met een "home made icecream".

Vervolgens Mijke afgezet en afscheid genomen en terug naar het hotel om gauw nog flink wat slaap in te halen. Morgen naar de City that never sleeps.

1. Henk:
    7 augustus 2017
    Wat een drukke dag. Leuk dat jullie Mijke in haar nieuwe omgeving hebben gezien. Ook gaaf om walvissen te zien. Veel plezier verder.