Dag 18 Savannah

20 augustus 2017 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Zondagavond 21.10 uur, we komen net uit de Walmart die nog erg druk is, hoezo een 24 uurs economie. Het was binnen lekker koel, buiten is het nog steeds 89 graden Fahrenheit!!

Vanmorgen rustig opgestart en daarna van Columbia naar Savannah gereden. Eigenlijk hadden we naar Charleston gewild, maar om een onduidelijke reden was die boeking gecanceld en bleven we maar wachten op een alternatief via Hotels.com. Omdat die maar niet kwam gisteravond om 22.00 uur maar een hotel geboekt in de buurt van Savannah. Hoewel dat betekent dat we morgen ca. 1,5 uur terug moeten rijden om de eclips te zien, was dat zeker geen verkeerde keuze.

Na al het (in positieve zin) natuurgeweld was het wel weet lekker om een stad te bezoeken. En dan is Savannah zeer de moeite waard.

De stad is niet alleen een van de belangrijkste zeehavens van het zuiden van Amerika, maar bovenal zijn in Savannah alle historische gebouwen, monumenten, pleinen in hun oorspronkelijke staat blijven bestaan dan wel teruggebracht in die staat. Als je er rondloopt dan kun je je goed voorstellen hoe het in de 18e en 19e eeuw moet zijn geweest. Fantastisch mooi om te zien, bijvoorbeeld 21 pleinen omringd door prachtige bomen en opgesmukt met obelisken, fonteinen en standbeelden en de prachtige, statige panden er om heen. Ondanks de benauwde temperatuur van ca. 34 graden redelijk behapbaar om te lopen, met veel gesteun en gepuf, dat wel.

Morgen rijden we richting Santee om een mooie plek te bemachtigen zodat we de zonsverduistering (tegen 14.45 uur) volledig kunnen zien. We zijn benieuwd naar de drukte op de weg, want blijkbaar gaan er miljoenen Amerikanen op pad. Ze zijn er hier helemaal gek van, kijk maar eens op internet waar filmpjes staan van lange rijen mensen die lang in de rij staan om een eclipsbril te kopen. Die hadden wij al gratis "gescoord" in het Air- en Space-museum in Washington.

Na de eclips rijden we naar onze plek voor de laatste week in Haines City

Het is onze langste trip, zullen dus laat in de avond arriveren. Het verhaal van morgen zal waarschijnlijk wat later volgen dan gebruikelijk

1. Marianne:
    21 augustus 2017
    Veel plezier met de eclips! Heel bijzonder om dat te kunnen zien.
    Waarschijnlijk konden ze jullie hotelkamer duurder verhuren :-) aan echte eclips-fans.