Dag 11 Zo gebeurt er nog eens wat in Washington!

13 augustus 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Gisterenavond een bijzondere baseballgame: eerst uitstel waarbij we niet begrepen waarom. Regen op komst? Wij zagen niets... Daarna toch uiteindelijk doorgaan van de wedstrijd na 3 uur vertraging. En wat voor een vertraging: heftig onweer met gedonder, bliksem, harde wind en regen, zeg maar erg veel regen. Pluvius deed erg zijn best!!

Toen we er zeker van waren dat het niet zou doorgaan, want het veld stond blank, kwamen er tientallen vrijwilligers met trekkers en die bleven maar water schuiven. Toen ook de dug-out was leeggepompt klonk het plotsklaps: let's play ball!

Omdat we de laatste metro moesten halen hebben we (net als duizenden anderen) helaas niet de hele wedstrijd af kunnen zien, maar gelukkig bijna niets meer gemist.

Omdat we laat in bed waren vanmorgen rustig aan gedaan en later dan normaal met de metro naar het centrum. We hadden weinig zin om te lopen, temeer omdat Stan last heeft van een ontstoken teen door een ingegroeide teennagel. Daarom een groot gedeelte met het hoofd in de zon in de hop-on-hop-of-bus gezeten. Een rit die abrupt werd afgebroken: Edwin werd geraakt door een laaghangende tak en daar vloog zijn telefoon 3 meter naar beneden op straat. De bus stopte pas 100 meter verderop... Bij de halte Daan, Thomas en Edwin in volle galop het hele stuk terug in de brandende zon en met weinig hoop de telefoon te vinden. Enige aanknopingspunt: in de buurt van een zwarte auto.... Wonder boven wonder vond speurneus Daan de telefoon terug, en ook nog helemaal heel!!

Weer op de bus en hop verder. Tussendoor er af voor een lekkere lunch en toen naar MadameTussauds. Geen topper maar toch eigenlijk wel leuk. Aansluitend nog naar het National Museum of History, onder andere om informatie te verzamelen die Thomas kan gebruiken voor zijn profielwerkstuk.

Na een vlucht in de flightsimulator door Daan en Thomas met de metro naar het hotel. Daar een geïmproviseerde operatie aan de teen van Stan door Esther in de hoop dat hij de komende dagen nog vol kan "hiken".

Vanavond lekker uit eten geweest in het zeer gezellige Harbour-gebied, met als afsluiting een rit in het fraaie reuzenrad The Capital Wheel en natuurlijk een icecream.

Washington was de laatste van de 4 grote steden, we hebben erg genoten van de musea, de gebouwen, het Patriotisme etc. hoewel we wat heimwee hebben naar het relaxte Philadelphia.

Morgen sluiten we voorlopig onze Citytrips af en gaan we voor de natuur, dat is zeker een zeer welkome afwisseling. We beginnen met de skylinedrive in het Shenandoah National Park. Leuk!

1. Oma en Opa:
    14 augustus 2017
    Misschien wat anti biotica voor Stan zijn teen?mooi verhaal van tak en bus
  2. Marianne:
    14 augustus 2017
    Wat een geluk dat deze telefoon wel weer terecht is gekomen. Leuk om over al deze steden te hebben gelezen en jullie favoriet Philadelphia. Ben benieuwd naar jullie park-avonturen!
  3. Dennis:
    Hi Eselina, jij hebt toch je eigen BradPitt