Dag 10 Washington

12 augustus 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

De weersvoorspellingen voor vandaag zijn niet denderend, daarom vandaag gekozen om met de metro kriskras door Washington te trekken. Morgen pakken we dan wel de hop-on-hop-off-bus.

Eerste stop was het Arlington Cemetery, de megagrote begraafplaats (400.000 graven!) waar o.a. militairen, astronauten, politici en presidenten als John F Kennedy liggen begraven. Poehhh een indrukwekkend begin.

Daarna de highlights als het Pentagon, het Witte huis (in de steigers), het Washington Monument en het Capitool bezocht maar nog niet erg goed bekeken, dat doen we morgen.

Hoewel onweer en regen nog op zich lieten wachten toch gekozen voor het overdekte Air en Space museum. Gaaf om de gehele luchtvaarthistorie te zien, van de Gebroeders Wright, via de Atlantische vlucht van Charles Lindbergh tot de meest geavanceerde raketten.

Nu staan we op het punt om de baseballgame tussen de Washington Nationals (koploper in de Nationale Leauge) en de San Francisco Giants te gaan bekijken. Daar hebben we erg veel zin in en zullen laat in het hotel zijn. Het verslag volgt daarom vast wat later. 19.05 uur de wedstrijd moet op dit vreemde tijdstip beginnen. 31 graden en zonnig. Maar dan onheilspellende berichten. Zie foto's....