Dag 10 Leuke laatste dag in Mexico

26 februari 2024 - Cancún, Mexico

Vanochtend ging de wekker weer vroeg voor onze laatste dag in het mooie Mexico, er stond weer een wedstrijd van Twente op het programma. In tegenstelling tot vorige week was het resultaat nu wel een overwinning, dus konden we goed gehumeurd op pad. We vliegen vanavond (21.30 uur plaatselijke tijd) pas, dus er was nog genoeg tijd om wat leuks te doen. Dus gingen we iets doen wat mama, en eigenlijk de rest al een langere tijd wil doen, en dat was ziplinen door een mooie omgeving. Gelukkig was mama genoeg hersteld om mee te gaan.

Zoals gisteren al benoemd mochten er geen foto’s gemaakt worden (omdat ze die ons wilden verkopen voor 180 euro!), maar geloof ons als we zeggen dat het echt prachtig was. Het parcours bestond uit 10 ziplines, waarvan er 1 in het water eindigde, en 1 soort achtbaan waar je meer liggend in een harnas naar beneden gaat. De omgeving was jungle-achtig en dat maakte de, al heel gave ervaring op zich, nog veel vetter.

Naast alle ziplines konden we op hetzelfde ticket ook nog een cenote bezoeken. Ondanks dat we er al best een aantal hadden gezien deze vakantie, was ook deze de moeite waard. Op de bijgevoegde foto’s en video’s is mooi te zien dat je er mooi kon zwemmen en dat je hierin omringd werd door mooie vissen en zelfs een schildpad. Daan was er onder de indruk van, want hij kon niet geloven dat hij met zulke enge beesten in een water had gezwommen.

Na een lekkere lunch reden we door naar een mall in Cancun om de tijd tussen het ziplinen en de vlucht te overbruggen. Een mooie mall waarin we een aantal winkels hebben bezocht, maar helaas zonder succes.

Inmiddels werd het tijd om de auto terug te brengen na de verhuur, dus onderweg de tank nog even volgegooid en het goed werkende systeem van de ruitenwisser (zie een van de eerste verhalen) toch maar even uit elkaar gehaald, om niet de schijn op te wekken dat wij de auto hadden gesloopt. Gelukkig was alles goed.

Op het vliegveld verloopt alles (tot nu toe…) vlekkeloos en we zijn, na een heerlijk laatste avondmaal bij de Domino’s pizza, klaar om het vliegtuig in te stappen. Hopelijk duurt de vlucht wat korter dan de beloofde 10,5 uur :)

Stan

1. Mariel:
    26 februari 2024
    Prachtige foto’s en goede terugreis
  2. Liesbeth:
    Mooie afsluiting van een prachtige vakantie! Goede reis terug 😘
  3. Yvonne:
    26 februari 2024
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt
    Ondertussen weer of bijna in nederland dussss
    Welkom thuis!
  4. Evelien:
    26 februari 2024
    Een fijne thuiskomst voor straks!

Jouw reactie